W czasach, gdy Ferenc Molnar pisał „Chłopców z Placu Broni”, jego świat drzemał w cesarsko-królewskich realiach pełnych wojskowych parad i romantycznych haseł. Był to również czas budzenia się uczuć narodowych w habsburskim tyglu. W takim klimacie dorastał Ernie Nemeczek, a także jego podwórkowi przyjaciele i przeciwnicy. Wśród zaniedbanych parceli i czynszowych kamienic, stanowiących ówczesne blokowiska, chłopcy z trudem wykrawali swoje plemienne terytoria. Walczyli o nie i oddawali im swoje wielkie, dziecięce starania, tworząc podwórkowe ojczyzny i ich „armie”, formowane na wzór wojskowy. Podobnie jak w świecie dorosłych, liczyło się u nich braterstwo i honor, a także niezłomna wierność sprawie, o którą toczyli swe boje. „Chłopcy z Placu Broni” to obraz romantycznych przygód przeniesionych w realia miejskich osiedli, gdzie zawsze dorastają mali chłopcy szukający swojego miejsca w grupie. Nie do końca dopilnowani przez zabieganych rodziców, żyją oni w równoległym świecie pełnym zasad nie naruszanych przez relatywizm dorosłego umysłu. Żyją…, a może właściwie to żyli, bo obecnie media elektroniczne tak intensywnie absorbują ich czas, że brakuje go na tworzenie własnych światów, organizowanie plemion i toczenie podwórkowych wojen. „Place Broni” są już dawno zabudowane przez deweloperów, a niespodziewana, lodowata kąpiel w ramach gry na tablecie nigdy nie skończy się tragedią, bo przecież można sobie wyklikać nowe życie…Tym serdeczniej zapraszamy na opowieść o wielkim małym Nemeczku, którego perypetie nie przypadkiem opisano w ponad 40 językach całego świata!
SPEKTAKL ZAOPATRZONY ZOSTAŁ W MATERIAŁY POMOCNICZE DO PRZEPROWADZENIA ZAJĘĆ PO JEGO OBEJRZENIU. OBEJMUJĄ ONE:
- Opis zgodności scenariusza z wytycznymi podstawy programowej;
- Osnowę lekcji dla nauczyciela;
- Zadania wykonawcze dla uczniów oparte na scenariuszu spektaklu.