Zamknij

artenes

Teatr Artenes

ZARYS SCENARIUSZA SPEKTAKLU pt. „Czarodziejskie słowa”

Bohater spektaklu jest Księżniczka będąca długo oczekiwanym dzieckiem Króla i Królowej. Jej narodzinom towarzyszy jednak tajemnicza przestroga: jeśli przed swoim ślubem trzykrotnie obrazi kochających ją ludzi,ściągnie na siebie nieszczęście. Czas płynie, dziewczynka rośnie otoczona miłością i dostatkiem. Nie docenia tego jednak. Staje się nieposłuszna i rozkapryszona, a po przybyciu na dwór księcia z sąsiedniego królestwa. Jedyną nadzielę daje pomoc dobrego Czarodzieja — brata Królowej (starającego się o jej rękę), po trzykroć obraża najbliższych.

Przestroga się spełnia: Księżniczka trafia do ubogiej chatki w Czarodziejskim Lesie, gdzie żyje w ubóstwie i musi ciężko pracować, z dala od bliskich. Poniewczasie rozumie swoje błędy i serdecznie ich żałuje,ale jest już za późno. Jedyną nadzieję daje pomoc dobrego Czarodzieja – brata Królowej i przyjaciela rodziny. Obiecuje on wyzwolenie po warunkiem, że dziewczynka przejdzie trzy próby, w których pokonać trzeba Zbója, Czarownicę i Smoka. Zwycięstwo w tych zmaganiach umożliwi jej dobre serce i magiczne zaklęcia, którymi okażą się: proszę, dziękuję i przepraszam, czyli słowa, których Księżniczka wcześniej nie uznawała. Odkryje ich siłę w trakcie zmagań ze złymi postaciami. W ten sposób, dzięki swej odwadze i odzyskanej dobroci, Księżniczka przypomni dzieciom o bezcennej wartości czarodziejskich słów…

GŁÓWNE INSPIRACJE TWÓRCÓW:
– „Najpiękniejsze bajki świata” – wybór;
— Publikacje pedagogiczne dotycz4ce wielopłaszczyznowej edukacji i wychowania dzieci.

SPEKTAKL ZAOPATRZONY ZOSTAL W MATERIAŁY POMOCNICZE, DO PRZEPROWADZENIA ZAJĘĆ PO OBEJRZENIU SZTUKI. OBEJMUJĄ ONE:
1. Opis spójności fabuły spektaklu z wytycznymi podstawy programowej;
2. Scenariusz lekcji dla nauczyciela oparty na treści przedstawienia;
3. Zadania dla dzieci (o zróżnicowanej skali trudności)